Slik fungerer tjenesten

Med Viking Guard kan du redusere risikoen for innbrudd, brann- og vannskader i hjemmet ditt. Smarte sensorer og et 24-timers service senter sørger for at du blir varslet umiddelbart hvis noe skjer.

alarm
1. Alarm utløses

Motta varsler i Viking Guard appen hvis noen sensorer aktiveres. Du kan slå av alarmen direkte i appen.

Telefon
2. Service senteret kontakter deg på telefon

Service senteret kontakter deg for å avklare situasjonen. Får de ikke kontakt med deg, vil de kontakte dine nødkontakter.

Slik håndterer vi situasjonen

Ved brann

Service senteret varsler brannvesenet.

Lokaliseres brann eller vi ikke får kontakt med deg, tilkalles brannvesenet. Du kan følge oppdateringene i appen.

Ved vannlekkasje

Service senteret setter deg i kontakt med en rørlegger.

Er det lokalisert eller mistanke om vannlekkasje kan service senteret sette deg i kontakt med en rørlegger.

Ved innbrudd

Service senteret avklarer situasjonen med deg.

Avhengig av situasjonen kan service senteret kontakte nødetatene for å sende hjelp til din adresse.

If logo
Skadesak opprettes


Er du If kunde vil det opprettes en skadesak i etterkant av innbrudd, brann- eller vannskade.

Viking Guard appen

Varsling ved utløst alarm rett i appen.

Få live oversikt over rom, temperatur og bevegelser.

Enkel og brukervennlig design.

Ofte stilte spørsmål

Hvor lang levetid har batteriet?

Kan jeg bruke løsningen til noe mer?

Kan jeg kjøpe flere produkter

Kan jeg installere utstyret selv?

Må jeg betale for unødig utrykning?

Påvirker Viking Guard kundeforholdet mitt med If?

Hvordan fungerer 4G tilkoblingen?

Får jeg utstyret, eller låner jeg det?

Hvor lenge får jeg If-pris på tjenesten?