Med Viking Guard reduserer du risikoen for vann-, brann-, og innbrudsskader i hjemmet ditt og/eller ferieboligen din. Den smarte huben og sensorene overvåker hjemmet eller hytta, og varsler deg før små problemer blir store skader.
Du mottar varsler i Viking Guard appen dersom noen av sensorene aktiveres av vannlekkasje, røykutvikling eller innbrudd. Du kan slå av alarmen direkte i appen for å avkrefte skade.
Servicesenteret kontakter deg for å avklare situasjonen. Får de ikke kontakt med deg, vil de kontakte nødkontaktene du har lagt inn i appen.
Ved brann
Når en sensor oppdager røyk eller varme, blir du varslet umiddelbart. Dersom situasjonen tilsier det, kan vår servicetjeneste varsle brannvesenet eller sende ut vekter.
Ved vannlekkasje
Er det lokalisert eller mistanke om vannlekkasje blir du varslet og servicesenteret rekvirerer rørleggertjeneste som kontakter deg for å tilby hjelp.
Ved innbrudd
Ved mistanke om innbrudd blir du varslet direkte i appen og kontaktet av vårt servicesenter. Døgnbemannet FG-godkjent alarmstasjon sørger for vekterutrykning ved behov.
Er du If kunde vil det opprettes en skadesak i etterkant av brann-, innbrudd- eller vannskade. Enklere blir det ikke!
Når du benytter deg av Viking Guard tjenesten nyter du følgende fordeler som If skadeforsikringskunde:
Varsling ved utløst alarm rett i appen.
Få live oversikt over rom, temperatur og bevegelser.
Enkel og brukervennlig design.
Hvor raskt kan en vekter være på plass ved utrykning?
Jeg har ikke fast internett, kan jeg likevel bruke Viking Guard sin tjeneste?
Er det noen fordeler for If-kunder?
Hvor lang levetid har batteriet?
Kan jeg bruke løsningen til noe mer?
Kan jeg kjøpe flere produkter
Kan jeg montere utstyret selv?
Påvirker Viking Guard kundeforholdet mitt med If?
Hvordan fungerer 4G tilkoblingen?
Hvor lenge får jeg If-pris på tjenesten?